Richard de Hoop - Van toetsbeleid naar onderwijsvisie of van klassiek naar jamming!

Wat als onze klassiekers niet meer werken? Blijven we stoïcijns en virtuoos doorspelen of gaan we op zoek naar een ander geluid? Als kind van de jaren 60 had Richard met zijn dyslexie en dyscalculie een droomstart in het basisonderwijs waarbij zijn Cito score die van een volwassen garnaal nét niet kon evenaren. Het LOM-onderwijs lonkte maar… inmiddels heeft hij 4 bedrijven opgericht, 2 ervan succesvol verkocht, 1tje is gefaald en hij is sinds de 1ste lockdown betrokken bij de oprichting en uitbouw van 2 startups. Richard gebruikt muziek als metafoor om diversiteit te vieren, talenten te ontdekken en te ontwikkelen en samen toekomstmuziek te maken.

Over Richard de Hoop

Als spreker over samenwerken en veerkracht in organisaties noemen klanten hem een echte professional. Gepassioneerd, enthousiasmerend, motiverend, adrem, onnavolgbaar en iemand die in staat is om serieuze inhoud op een luchtige manier over te brengen. Kortom een inspirerende spreker! 

Richard is een betrokken, levendige, energieke, realistische optimist. Als een echte “homo ludens” gebruikt hij muziek als metafoor en inspiratiebron om zijn boodschap nog beter te laten klinken. Als ondernemer heeft hij sinds 1991 een 4 tal bedrijven in de HRM dienstverlening opgezet en 2 daarvan in 2006 verkocht. In 2014 heeft hij na het schrijven van zijn 2de boek: “Topteams zijn toekomstmakers” het e-learning platform Teamtalenttraining gelanceerd waarmee het mogelijk wordt om online teamtalenten te ontwikkelen. Meer informatie over Richard vind je op zijn site: www.richarddehoop.nl