Speel je favoriete IB'er

Een ib’er kan diverse plekken hebben in een school. Elke plek levert voor betrokkenen winst op, maar heeft ook een prijs. Weten wat de voor- en nadelen zijn van iedere plek, helpt jou om jouw favoriete plek als ib’er binnen de school helder te krijgen. Dat is goed voor de school, voor alle betrokkenen en voor jouw werkplezier.

In deze interactieve en praktische workshop onderzoek je welke plek jij als ib’er in jouw schoolorganisatie inneemt. Wat betekent deze plek voor jou, voor andere betrokkenen en voor de school? Is dit ook de meest passende plek bij de opdracht van de school, bij jou en bij jouw kwaliteiten?

Aan de hand van herkenbare voorbeelden uit de dagelijkse praktijk spelen we samen de verschillende plekken van de ib’er. Op welke plek ben jij het meest in je element? Kortom, wat is jouw favoriete ib’er?

Zin om te ontdekken, reflecteren, spelen en plezier te beleven? Sluit dan snel aan bij de workshop Speel je favoriete ib’er.

Ellen Tomberg

Ellen Tomberg is nieuwsgierig, analytisch en een tikje eigenwijs. Ze heeft ervaring in het onderwijs als leerkracht, directeur en bovenschool kwaliteitsmedewerker. Ellen werkt vanuit een systemische achtergrond. Ze stelt vragen, nodigt uit om vanuit verschillende perspectieven te kijken en daagt uit tot leren. Ellen is een adviseur, coach en trainer die op volgbare wijze haar kennis en kunde van het onderwijs in al haar facetten weet over te brengen op haar ‘publiek’.

Veelgehoorde reacties op studiedagen en trainingen die door haar zijn uitgevoerd:

‘Wow, wat weet zij veel!’ ‘Wat is zij heerlijk direct!’ ‘Ellen doet alsof het allemaal niet zo moeilijk is en weet je: zij heeft gelijk! Hadden we haar maar eerder betrokken bij onze zoektocht.’ ‘Ellen weet waar het pijn doet bij leerkrachten, IB’ers en directeuren, schroomt niet om dit te benoemen of te bevestigen, maar weet de pijn ook hanteerbaar te maken.’

Loes Peterse

Loes Peterse heeft 20 jaar ervaring in het onderwijs als leerkracht, teamleider en directeur. In deze jarenlange ervaring heeft zij met veel plezier, en altijd samen met anderen, mooie resultaten behaald op het gebied van kwaliteitszorg, kwaliteitscultuur en strategie waarbij zij een sterk systemisch bewustzijn heeft ontwikkeld.  

In haar werk als adviseur, coach en trainer weet zij haar professionele expertise en sterke communicatieve vaardigheden met humor in te zetten. Loes is een adviseur die doorvraagt en nieuwsgierig is. Loes kan scherpzinnig benoemen wat er speelt en weet mensen met elkaar te verbinden.

Veelgehoorde reacties op studiedagen en trainingen die door haar zijn uitgevoerd:

‘Oh, dat heeft ze snel gezien’, ‘Ze legt de vinger op de zere plek en we kunnen er samen om lachen’, ‘Loes neemt je bij de hand zonder het over te nemen’, ‘Loes kan onze woorden zo teruggeven dat het raak is’. ‘Haar vragen zetten me echt aan het denken’, ‘ik ben weer in balans en weet wat mijn volgende stap is’. ‘Typisch Loes: “wat heb je nodig?”’.