Marleen van Mil - Van IB naar KC

Op de Drie Koningenschool wordt er niet meer gewerkt met intern begeleiders, maar met kwaliteitscoördinatoren. En ik kan écht niet anders zeggen dan dat dit een fantastische rol is! Als kwaliteitscoördinator ben je breed betrokken bij alle vormen van kwaliteit binnen de school. Zo ben je als leercoördinator regelmatig in de klassen om te observeren, voer je (feedback)gesprekken met leerkrachten over hun ontwikkeling en zorg je voor de nodige input op studiedagen. Als trendanalist bekijk je de scores op school-, klas- en leerling niveau, ga je in gesprek met de leerteams over de trends en zorg je samen met de leerteams voor een plan van aanpak. Ook bespreek je de analyses, conclusies en plannen van aanpak met het (breed)MT. Als zorgregisseur ben je betrokken bij leerlingen waar meer nodig is dan het basisaanbod. Dit kan variëren van (eenmalige) observaties en gesprekken met leerteams, het voeren van oudergesprekken tot het betrekken van externe partijen en eventuele doorverwijzingen. 

Tijdens deze lezing zal ik jullie meer vertellen over de verschillende rollen die je hebt als kwaliteitscoördinator en hoe dit er in de praktijk uit ziet. 

Over Marleen van Mil

 

Mijn naam is Marleen van Mil, ik ben 31 jaar en woon samen met mijn vriend en dochtertje van 3 in Nieuwegein. Nadat ik vers van de PABO kwam ben ik gaan werken op de Drie Koningenschool en ben er niet meer weggegaan! Ik heb er gewerkt als leerkracht, kwaliteitscoördinator en inmiddels ben ik er werkzaam als schoolleider in opleiding.