Jeroen Goes

Toekomstgericht onderwijs, was dat er niet altijd al?

In het huidige tijdsgewricht van voortdurende veranderingen in de wereld en onder hoogspanning van een lerarentekort wordt er steeds vaker gesproken over ‘toekomstgericht onderwijs’. Soms om de problemen van nu aan te pakken, in andere gevallen om de toekomst aan te kunnen.

Ziet het toekomstgericht onderwijs er in de huidige tijd nu daadwerkelijk anders uit of is dat een frame waarin we willen geloven? En als deze frame niet bestaat, waar houden we ons in deze tijd nog wel aan vast? Wat is in dat geval de rol van de intern begeleider?

Soms lijken antwoorden op deze vragen moeilijk te geven. Misschien is het antwoord wel eenvoudiger dan je zou denken.

Jeroen Goes
 
  

Jeroen Goes was leerkracht, intern begeleider en directeur op diverse scholen. Sinds 1 januari 2019 is hij voorzitter van een stichting met 21 schoollocaties. Hij neemt je mee op zoek naar antwoorden. Niet omdat hij het zeker weet, wel omdat er ideeën zijn om te delen.